Čo motorkár, to iný typ moto-prilby

Čo motorkár, to iný typ moto-prilby

Sú to už desiatky a dekády rokov, čo vznikli prvé koncepty a z nich reálne prevedenie spoľahlivých prílb na motorku. Išlo o doplnky, čo mali za účel spraviť jazdu na motorke prioritne bezpečnejšou, neskôr však takisto komfortnejšou. No a v modernej dobe do hry vstúpil takisto atraktívny dizajn, čoho príkladom dokážu byť známe modely nolan EresRacing. Integrálne ako aj vyklápacie prilby dnes robia život motorkára nielen bezpečným, ale tiež komfortným a s daným konceptom na hlave sa nemusí hanbiť ani po vizuálnej stránke, ale skôr naopak. Súčasné helmy sú v nemalej miere tiež štýlovou záležitosťou.

Dnes motorkár vyberá na základe viacerých vlastností a faktorov a takýto zložitejší výber sa netýka spravidla len športových jazdcov, ale takisto tých pasívnejších či víkendových. A aj u nich platí, že vlastnosti prilby by mali prispôsobiť svojmu pohodliu, ale predovšetkým štýlu jazdy a typu svojej motorky.

jazdec na motorke

Klasické helmy prešli a stále prechádzajú dizajnovým ako aj technickým vývojom. Základom však zostáva patent, akým je pevná a dostatočne odolná škrupina z vonkajšej časti, no a pocit pohodlia z vnútra.

helma na motorku

A tieto vlastnosti by mali byť špecifickou súčasťou každej kvalitnej voľby. Vznikajú však rozdiely z hľadiska štruktúry prilby, respektíve jej tvaru a prevedenia. V danom smere platí, koľko ľudí toľko chutí a pre každého motorkára môže byť vyhovujúce niečo iné, čo už ale závisí napr. od terénu a rýchlosti, ktorú uprednostňuje a takisto od toho, akou vlastne disponuje mašinou.

  • Totiž chodiť vo vyššej rýchlosti po diaľnici s otvoreným typom helmy rozhodne nie je bezpečné. Na druhej strane je zasa asi zbytočné mať na hlave plne zatvorenú ( a spravidla drahšiu) integrálnu prilbu, pokiaľ sa prevážame po obci na menšom skútri.

Preto sú najznámejšie tieto typy, ktoré je vhodné prispôsobiť konkrétnym požiadavkám:

  • Integrálne, odklápacie, otvorené, enduro a motokros