Prečo je deťom v niektorých krajinách upierané právo na vzdelanie?

Prečo je deťom v niektorých krajinách upierané právo na vzdelanie?

Trieda ako problém
Dieťa sa nemôže vzdelávať bez správneho prostredia. Deti v mnohých krajinách subsaharskej Afriky sa často utláčajú v preplnenej triede, ktoré sa často rozpadajú, alebo sa učia vonku.
Napríklad v Malawi je v triede v priemere 130 detí. Problémom je nielen nedostatok tried, ale aj všetky základné zariadenia, ktoré by ste od školy očakávali, ako napríklad tečúca voda a toalety.
V Čade má iba 1 zo 7 škôl pitnú vodu a len 1 zo 4 má toaletu; okrem toho len jedna tretina toaliet, ktoré existujú, sú určené len pre dievčatá, čo je skutočne odrádzajúca prekážka.

první třída.jpg
 
Nedostatok učebných materiálov
Zastarané a opotrebované učebnice sú často zdieľané šiestimi alebo viacerými študentmi v mnohých častiach sveta. Napríklad v Tanzánii používalo učebnicu iba 3,5% všetkých žiakov 6. ročníka. V Kamerune je 11 učiteľov základných škôl na jednu čítanú učebnicu a 13 pre každú učebnicu matematiky v 2. ročníku. Pracovné zošity, cvičebné listy, a ďalšie základné materiály, ktoré pomáhajú študentom, sú nedostatočné. Učitelia tiež potrebujú materiály, aby sa mohli na hodinu pripraviť.
 
Vylúčenie detí so zdravotným postihnutím
Napriek tomu, že vzdelanie je univerzálnym ľudským právom, až 93 miliónov detí so zdravotným postihnutím na svete má zamietnutý prístup do školy. V niektorých najchudobnejších krajinách sveta až 95% detí so zdravotným postihnutím nechodí do školy. Kombinácia diskriminácie, nedostatočná odborná príprava v inkluzívnych vyučovacích metódach medzi učiteľmi a nedostatok prístupných škôl zanechávajú túto skupinu zraniteľnou voči tomu, aby im bolo odopreté právo na vzdelanie.

studium.jpg
 
„Nesprávne“ pohlavie
Zjednodušene povedané, pohlavie je jedným z najväčších dôvodov, prečo je deťom odopierané vzdelanie. Viac ako 132 miliónov mladých žien na celom svete v súčasnosti nie je zaradených do školského systému. Jedna z troch dievčat v rozvojovom svete sa vydá pred dovŕšením veku 18 rokov a zvyčajne opustí školu, ak ju navštevuje.
Udržiavanie dievčat v škole im prospieva a tiež ich rodinám, ale chudoba núti mnohé rodiny, aby si vybrali, ktoré zo svojich detí budú posielať do školy. Dievčatá často vynechávajú kvôli presvedčeniu, že vo vzdelávaní dievčaťa je menšia hodnota ako v prípade chlapca. Namiesto toho sú poslaní do práce, alebo aby zostávajú doma, aby sa starali o súrodencov a pracovali v domácnosti.